Czym jest CYBERBEZPIECZEŃSTWO?
Strategia, która ma za zadanie ochronę zasobów cyfrowych przed zhakowaniem
Obejmuje technologię, procedury, czy też inne środki zabezpieczające
Proces mający na celu zapobieganie niepowołanemu dostępowi do danych przechowywanych na nośnikach fizycznych lub/i online
Sposoby zmniejszenia przez organizację ryzyka cyberataków, wpływu na działalność i ochronę używanych urządzeń i usług
- Co może się wydarzyć w przypadku CYBERATAKU?
- Straty finansowe w wyniku kradzieży, w najgorszym wypadku powodują zamknięcie działalności
- Utrata dobrego imienia firmy
- Utrata danych wrażliwych
- Dlaczego CYBERBEZPIECZEŃSTWO jest istotne?
Aktualnie zarówno w pracy w dowolnej branży jak i w życiu osobistym ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez laptopa, smartfona, czy innego urządzenia mobilnego. Mocno polegamy na technologii, a bywa ona niezwykle niebezpieczna. Media społecznościowe, marketing mailowy, przechowywanie danych klientów oraz pracowników w systemach oraz w chmurze – wszystko to jest narażone na cyberataki, dlatego powinniśmy szczególnie skupić się na ochronie tych informacji. Ataki stale się rozwijają, dlatego należy stale poszerzać swoją wiedzę na ten temat.
- O czym warto pamiętać?
- Aktualizuj swoją wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa i przekaż ją pracownikom
- Twórz kopie zapasowe w chmurze – nie pozwól na to, aby utracić dane
- Określ obszary, które mogą stać się ofiarą cyberataku i zaplanuj reakcję na ich próbę
- Spraw, aby hasła Twoje i pracowników były silne i zróżnicowane (nie powielajcie jednego hasła na wszystkich kontach)
- Zmieniaj hasła regularnie
- Korzystaj z prywatnych sieci dla pracowników, którzy pracują zdalnie
Z pewnością cyberbezpieczeństwo jest istotne zarówno dla zarządu, pracowników, ale także klientów firm. Klienci wiedząc, że firma dba o swoje bezpieczeństwo i nie jest regularnie nękana cyberatakami mają do niej większe zaufanie i chętniej wracają do niej ponownie. Nie muszą martwić się o wykorzystanie danych i mogą spokojnie robić zakupy, czy też współpracować z firmą na innej płaszczyźnie.